Witam.
Od wielu tygodni szukam pomocy. Mam problem z pamięcią i koncentracją. Obecnie jestem uczniem 1 klasy liceum ( profil mat-inf ). Pamiętam, że w gimnazjum także miałem małe problemy z pamięcią. Pomimo tego w 3 klasie miałem średnią 5.1.
Opiszę szczegółowo problem.
Mogę nauczyć się do sprawdzianu ( z każdego przedmiotu ) dzień przed, następnego dnia napisać go na 4. Niestety kilka dni później nie pamiętam wiele wiadomości- może 5-10% materiału. Tak jest z każdym przedmiotem. W gimnazjum miałem tak samo. Tylko, że wszyscy mówili: "a co tam, pójdziesz do LO to będziesz myślał". Niestety prawda jest zupełnie inna. W LO "kuje się na pamięć".
Podam jeszcze drugi przykład: mogę przeczytać 20-30 stron książki a następnego dnia znów to samo. Pamiętam 10% informacji z niej. Nawet jak przeczytam 10 stron to po godzinie podam tylko 1 zdanie co się wydarzyło...
Byłem już u lekarza, skierował mnie na badanie krwi. Twierdzi, że wyniki mam dobre i nic mi nie jest.
Podam tylko część:
Żelazo: 61 ul/dl ( norma: 50-170 ) -> tutaj mówię, że już dolna granica, może jakieś tabletki.
Odp. Wszystko jest ok.
Glukoza: 108 mg/dl ( norma 65-110 ). Jw
Magnez: 2,0 mg/dl ( norma 1,8-2,5 ).
Ogólną odpowiedź jaką otrzymałem: google i poczytać o odżywianiu.
Niestety jak na nastolatka nie odżywiam się chyba super prawidłowo. Często jem w pośpiechu. Przeważnie nie patrzę na to co mam w lodówce. Tylko biorę ser, szynkę lub ser topiony. Jem dwie kromki w domu i dwie w szkole. Ogólnie to nie przejmuję się odżywianiem. Zjadam to co akurat jest w lodówce. Jeśli chodzi o napoje to piję ok 0.7l dziennie ( śniadanie, kolacja herbata, czasami po popołudniu kawa rozpuszczalna ).
Jeśli chodzi o sen. Kładę się o 22 spać. Wstaję ok 6.40. Czyli średnio licząc 7,5-8h snu ( odliczałem już czas na zaśnięcie ). Jest to dużo, jednakże czuje się niewyspany, zmęczony, ospały. Brak mi energii do działania.
Sport- do szkoły jeżdżę rowerem ok 2-3km z drogą powrotną. W zimie to spacerek. Autobusem nie jeżdżę.