Witam! Jestem na forum od niedawna. Nurtuje mnie pytanie... a właściwie kilka. Jestem w pierwszym miesiącu ciąży. Mam wrodzoną niedocz. tarczycy i biorę euthyrox niemalże od urodzenia. Teraz na wizycie u endokrynologa dostalam zwiekszona dawke leku (150 i 175). Czy w razie przedawkowania coś grozi dziecku? Ktoś miał w ogóle taką sytuację? I czy w ogóle mam szanse urodzić zdrowe dziecko z tą chorobą i nie mieć żadnych powikłan? Co zrobić z nieustannym zmęczeniem? Jeśli ktoś coś podobnego "miał" proszę o podzielenie się doświadczeniami :)
Witaj, ja mam niedoczynność tarczycy, leczę się na nią już ponad 10 lat. Biorę także euthyrox, przed ciążą brałam dawkę 25 a w czasie pierwszej ciąży on pn do pt 75 a sob i niedz. 700 po urodzeniu dziecka brałam na stałe 75. Obecnie jestem w drugiej ciąży (26 t.c.) i biorę na przemian 75 co drugi dzień z 100 co drugi dzień. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć tyle, pamiętaj że nie jestem lekarzem i mogę się mylić: ciąża (przynajmniej ta pierwsza) przebiegała prawidłowo, córcia ma juz 3 latka i jest zdrowa (no alergik, ale to po tatusiu). Pani doktor endokrynolog dziecięcego (pracuje tylko w przychodni) mówiła że to nie jest dziedziczne i żeby się nie przejmować. Jak miała 1 roczek zrobiłam córci wyniki i były ok, a robiłam dlatego że była niejadkiem i miała problemy skórne i padło podejrzenie, że może ma problemy z tarczycą. Okazało się, że taka jej uroda - niejadek, a skóra nie taka, bo alergik. Ale że wciąż nie otrzymałam jako takiej odpowiedzi, która by mnie zadowalała, zadałam to samo pytanie mojej endokrynolog (pracuje w szpitalu): czy niedoczynność jest dziedziczna i powiedziała, że tak pół na pół. Na wszelki wypadek nie wcześniej niż w 5 r.ż powinnam zrobić jej badania aby się uspokoić, wcześniejsze podobno nie są miarodajne, chyba że występują typowe objawy niedoczynności. I komu tu wierzyć? Z tego co słyszałam, to złe branie tabletek w ciąży może więcej przysporzyć tobie problemów niż dziecku. Nie wiem jak ty, ale ja gdy